Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -
Number of replies: 7

Hola,

Ajuda! tinc un portàtil amb windows 7 i Ubuntu 12.04. Pràcticament només faig servir Ubuntu. Funcionava de meravella fins que, hui, després de instal·lar les actualitzacions recomanades, m'ha eixit una errada que deia alguna cosa com "hi ha un error en Ubuntu, si alguna cosa no funciona bé, reinicia l'ordinador". He continuat treballant fins que he vist un altre missatge "cal reiniciar per acabar d'instal·lar les actualitzacions". Li he donat a reiniciar i l'ordinador ha començat a apagar-se però s'ha quedat aparentment penjat mostrant el logo de Ubuntu que apareix normalment just abans d'apagar-se. L'he apagat a les braves i quan he tornat a iniciar NO ARRANCA! no reconeix el gestor d'arranc. Surt un missatge que diu alguna cosa com "Insert boot device or reboot".

No sé què fer. Algun suggeriment? per on comence? Gràcies per endavant.

Nota: puc arrancar des de USB i he pogut enviar aquest missatge gràcies a un LIVE USB que tinc.

In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -

Hola Tàfol. Prova la aplicació super grub disc, per a recuperar el grub.

In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -

Hola Tàfol i Emili.

Alguna errada sembla.

Supergrubdisk [1] és un software per restaurar el gestor d'arrancada Grub i Grub2, està fet per un desenvolupador espanyol.

Enllaç [1]: http://www.supergrubdisk.org/

Sembla que com apunta Emili et falla l'arrancada, potser ha hagut algun poblema a l'hora de la instal·lació. Les màquines són màquines, de vegades fallen.

Jo provaria diverses coses:

  • Entrar amb un Live-DVD [2] on estiga disponible gparted. Es pot instal·lar des d'un Live-DVD també per veure que no hi ha errades a les particions.

Enllaç [2]: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

  • Jo instal·laria de nou la distro sense formatar les particions, indicant on vols que et carregue el sistema. Temps enrrere varem tractar el particionat de la instal·lació pertal de tenir en un lloc el sitema i en altra partició el /home, així en cas de desastre, en un desktop, formates la partició del sistema i no formates la partició del /home, simplement li dius on vols muntar-la i el sistema te la respeta. TOT AIXÒ PREVIA CÒPIA DE SEGURITAT DEL /HOME AL MENY.
  • Per tal de recuperar Grub2 mira't aquest dos artícles: [3] [4]

Enllaç [3]: http://www.linuxnoveles.com/2012/recuperar-grub-despues-instalar-windows/

Enllaç [4]: http://tioteto.wordpress.com/2012/05/18/recuperar-grub-reparar-grub/

Sort

In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -
Moltes gracies als dos. probare aixo del supergrub. De moment, amb les avaluacions damunt, anire a poc a poc, pero nomes puga fer alguna cosa, us mantindre informats. Gracies de nou.
In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -

Hola:

Intentaria resoldre el cas amb Ubuntu Alternate:

 

 

Ja me contes.

 

Salutacions cordials.

In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -

Hola amics.

Ha passat el miracle. El meu ordinador JA ARRANCA!! I sense fer jo res. Bé, la única cosa que he fet és canviar en la bios l'ordre de prioritat d'arranc per a que buscara primer en un USB. Això ho vaig fer per arrancar un UBUNTU Live CD que tenia en un pen drive i demanar ajuda al fòrum. Després de llegir les vostres respostes he agafat prestat un CD de rescatux que vaig recordar tenim a l'institut i, quan anava a intentar arreglar el sistema d'arranc, he pensat "vaig a intentar arrancar una altra vegada, no siga cosa que....." i, PUM! va i arranca.

No sé què deguera passar l'altre dia, el cas és que vaig reiniciar diverses vegades, però, no sé, potser em vaig precipitar al demanar ajuda. De totes maneres, gràcies a tots de nou, Emili, Alfons i Manuel. Al menys he apres això del supergrub i ubuntu alternate, a més, m'ha paregut interessant això de tindre el /home en una altra partició. Investigaré a veure si ho puc fer després de tindre-ho instal·lat al mateix disc que el sistema d'arxius principal. Bona vesprada, bones avaluacions i bones festes!

In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -

Gràcies pel feedback. De vegades, arrancant amb un cd live també es soluciona.

In reply to Deleted user

Re: Ordinador no arranca després d'actualitzar Ubuntu 12.04

by Deleted user -

Ens alegrem que hages solucionat el problema més fàcilment.

Per entendre el tema de les particions pots revisar el manual d'instal·lació del server de l'aula lliurex.

Personalment utilitze aquesta estructura:

1) Partició del sistema / (dependent del que vages a fer cal assignar un espai o d'altre, jo m'he quedat curt en assignar al meu portàtil en Debian 10 Gb).

2) Partició Swap (solc assignar el doble de la RAM).

3) Partició /home (la resta del disc)

Si es tracta d'un servidor potser seria bo assignar una altra a l'espai web que roman al directori /var/www

Si es tracta d'una caixa, no portàtil, potser és interssant assignar una partició a tot el disc com al server de lliurex /backup

Així ho faria jo, tot i que als ordinadors d'infantil ho clave tot a una única partició /. No mereix la pena enredrar-se tant.

Salut