Problemes d'impresió

Problemes d'impresió

by Deleted user -
Number of replies: 7

¡Hola a tots! Algú pot donar-me alguna pista per a solucionar aquest problema.

En la sala de mestres tinc varis ordinadors dos en Windows i la resta en lliurex amb les versions 12.06 i la 10. En cursos passats es podien imprimir des de qualssevol ordinador i aquest curs no puc fer-ho amb els de lliurex, sí amb els de windows.

Les impressores son aquestes Sarp AR-M256 i Konica-Minolta Bizhub C450 les dos les detecten els ordinador i poden ser instal·lades però a l´hora de imprimir no es pot, donant en la sarp l’errada de que pot estar desconnectada i en la konica problemes de paper ja que el busca en una safata que no hi ha paper i encara que canvies tampoc.

In reply to Deleted user

Re: Problemes d'impresió

by Deleted user -

Hola Álvaro.

"Dichosos los ojos...", quan de temps.

Bé les impressores són el cavall de batalla als centres.

Les dues impressores les conec, la primera és la que envia conselleria.



Sarp AR-M256

Si has actualitzat Lliurex t'hauria d'anar, però no tinc una a ma.

El procediment que utilitze la majoria de les vegades és gestionar-les des del navegador:

http://localhost:631

Necessitaràs la contrasenya de root.

Revisa si tens usuaris amb password per limitar les fotocòpies a la fotocopiadora. Cal tenir els usuaris ALLOW, és a dir, amb permissos per a imprimir.

Si és necessari desinstal·la i torna a instal·lar, però és estrany, normalment funcionen les actualitzacions i no toquen les impressores, en el cas d'Ubuntu.

Si utilitzes el servidor d'impressió CUPS (http://localhost:631) i la impressora està en xarxa, cal que li indiques que busque les impressores i te les descobrixca. Normalment això basta per traure-les. Després li instal·les el driver recomanat (fixa't que hi ha diversos, en diversos idiomes), i arribes fins al final.

Podries fer alguna captura de CUPS i ensenyar-nos-la.

No la tinc a ma i no et puc dir res més.


Konica-Minolta Bizhub C450

Genial que tingues aquesta, ja que jo també estic batallant per tirar endavant aquesta impressora sobre Llilurex 12.06.

Els problemes amb els quals m'he trobat:

- No funciona el driver per a GNU/Linux, al menys, el que ix per defecte. Tinc pendent baixar-me el driver des de la web de la Konica-Minolta.
- He fet servidor d'impressió a un ordinador amb Windows, sembla que traga el driver, però no l'he pogut provar perquè aquesta impressora té usuaris i no valida amb Lliurex.


M'interessa molt el tema, ja que, al meu centre sense que funcione la Konica-Minolta amb validació d'usuaris no podem abandonar els ordinadors amb Windows. És un gran problema perquè això suposa navegar entre dues metodologies Llliurex/Windows i marejar al personal.

A mesura que passa el temps la gent va mirant millor Lliurex, però cal donar solució al tema de la impressió. Amb la gestió de la comptabilitat en Ítaca soles queda aquesta pedra a la sabata.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Problemes d'impresió

by Deleted user -

¡Hola Alfons!

Via CUPS no hem detecta la Sharp, aixi que de moment en lliurex no funciona.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Problemes d'impresió

by Deleted user -

Gràcies per avisar, Alvaro.

El cas és que no tinc la impressora al meu avast per fer proves.

Si algú troba alguna solució que ho comunique.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Problemes d'impresió

by Deleted user -

Per a la Konika minolta vaig utilitzar aquestos apunts en el seu moment... ja contareu si continuen funcionant. Interessant el tema dels usuaris... com funciona Alfons?

In reply to Deleted user

Re: Problemes d'impresió

by Deleted user -

Moltes gràcies Samuel.

Ho provaré a veure que pasa.

Està el tema dels usuaris, però aquest ho deixe per a un segon pas.

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Problemes d'impresió

by Deleted user -

Hola Samuel, me gustaría disponer de esos apuntes de la Konika. Me aparece el mensaje que no tengo permiso para acceder.

Gracias