Quina pissarra comprar...

Quina pissarra comprar...

by Deleted user -
Number of replies: 11

Hola, anem a comprar varies pissarres digitals per al centre i avanç de fer una despesa tan gran m'agradaria estar segur de que n'hi ha support per a lliurex, el model és el eBeam Edge algú el té? alguna opinió al respecte? Gràcies.

ebeam-edge.jpg

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola, Samuel:

eBeam no tindra drivers per a GNU-Linux fins a l'estiu. Aquesta marca no funciona correctament a LliureX, de moment.

Sense problemes, barata i la recomane: iQboard, xinesa, simple com una ceba, semblant a un R4 que tenia jo ... no te deixat tirat mai. La tinc a la meua classe i m'encanta. Pots carregar qualsevol software a LliureX i fer-ho servir a iQboard.

Multiclass: funciona amb Guadalinex, no amb LliureX.

Smart: funciona amb LliureX ... i cara.

El projector ultra-curt Epson EB-450wi funciona amb LliureX amb una pissarra blanca "Veleda".

Les pissarres Panasonic no tenen uns drivers estables per a LliureX. Necessiten un ordinador amb molts recursos.

Els drivers d'aquestes marques els tinc, parlant amb les cases corresponents. Les he passat, mitjançant el meu tecnic SAI, a l'Equip de LliureX per a treballar-los. Espere que done fruits el contacte.

Salut i força.

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola.

Des de fa dos anys mai vaig poder fer funcionar eBean sobre Lliurex.

Aquest any estem utilitzant els projectors EPSON amb pissarra incorporada i tenen una resposta molt bona. Això sí, cal comprar el projector, són cars.

Funcionen perfèctament sobre Lliurex 11.09 Marty.

El tema de les pissarres és crític per tal de no tirar enrere Lliurex. Si una pissarra no va amb Lliurex tens tots els números per tal que algú propose que a aquell ordinador dedicat a la pissarra se li instal·le un Windows sense llicència tirant per terra tota la nostra professionalitat.

El tema de la infraestructura és vital per als centres.

Potser seria bona idea fer públics els aparells que funcionen o que no funcionens per tal que no es vaja clavant la pota quan el centre, per iniciativa pròpia compre hardware com ara escanners, impressores, complements de pissarres, grabadores de veu, pissarres interactives, punters, lupes interactives, etc.

Ja sé que no es va a fer un llistat de tot, però potser, seria bona idea anar fent un llistat de hardware que funciona perquè ho hem probat, això facilitaria molt la presa de decisions als centres.

Tot això podria anar acompanyat d'un contacte amb les empresses com ha fet Manuel per tal que saberen que cal donar una resposta al món educatiu i, que, en cas contrari van a perdre quota de mercat.

Recordem que cal obrir camí, si les empresses van incorportant drivers els guanyarem tots, tant al nostre país com a els països en vies de desenvolupament.

Cal construir massa crítica, o per a què estem educant?

Una conceqüència pràctica de l'educació és el canvi dels mecanismes socials, però res no canviarà si no lluitem per una educació lliure, amb una infraestructura lliure.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Moltíssimes gràcies per la informació Manuel,

m'agradaven les ebean per que funcionen en una pissarra blanca de les de tota la vida i com a transició per a molts mestres em semblava interessant. No coneixia les IQBoard però he estat mirant en la seua pàgina web i m'ha sorprès que inclús donen suport a Linkat, Guadalinex, Linex i per supost Ubuntu i Debian, així que està clar que en aquest aspecte és la guanyadora per golejada... Un dubte més, és possible escriure amb retolador en elles com en una "Veleda"???

Aquest punt és important ja que pensem seria un punt a favor de la seua incorporació a l'alula per als mestres menys digitals... i això ens fa de moment decantar-nos per les Epson si les trobarem alguna oferta...

Gràcies Alfons per la teua reflexió tant encertada com sempre.

Fins aviat

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola, Samuel:

La pissarra iQboard funciona amb tauler sensible al punter i

superfície "molla" per escriure damunt d'ella (és una PDI).

No treballa amb "Velleda" no és un tauler de Formica

o semblants.

Pots tenir una "Velleda" de base per escriure, però també

has de gastar-te le "calés" en canons ultra-curts

(per exemple)  que són molt cars (He muntant alguna

pissarra a Centres on he donat cursos de LliureX).

També tens la pissarra SmartBoard (Hitachi) que sí

funciona amb LliureX. Tinc els drivers. També és més cara.

Salut i força.

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola Samuel i Manuel.

He estat mirant la web d'aquesta pissarra que comenta Manuel.

http://www.iqboard.com.es/tbdDescargas.asp?r=i6

Què tal el software?

Com sabeu estic utilitzant un canó ultracurt que, tot i ser car, té un rendiment excel·lent, però no porta software de PDI.

He estat utiltizant Ardasia i Xournal. Utilitze Ardasia per a pintar sobre les pàgines web i Xournal en altre escriptori virtual per fer compters, en mates, o per explicar coses on necessite rallar.

Soles comentar que Ardasia em guarda el que escric en format pdf cliclant un botonet roig, però la segona una vegada guardat i borrat el document consumeix molta memòria i es fa inusable (una llàstima).

Xournal deixa que faces diverses pàgines i després les pots guardar juntes.

No he tingut èxit encara en instal·lar Open Sankoré sobre Llilurex Marty.

Em preguntava si puc utilitzar aquest software per a gestionar la pissarra que tinc?

Quin rendiment us dona? Mereix la pena provar?

De seguida que puga pense provar a veure si és viable.

Hem quede amb la marca.

Per altre costat, he estat visualitzant el video que ve en la web:

http://www.iqboard.com.es/tbdTutorial.asp?r=i4

Sembla una pissarra com la SMART, supose que també té la tectonogia de eBeam, aquella dels retoladors amb resort.

En qualsevol cas és una opció interessant.

Gràcies als dos per la informació.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola:

-iQboard treballa amb l'ordinador i el software que tingues.

- Has de configurar-la en "Programes a l'inici" el servidor

que te connecta iQboard al teu ordinador.

(Te puc passar la xulla de com fer-ho)

- iQboard és la pissarra que "regala" Santillana.

- Instal·la LliureX amb software Smart en  iQboard i tindràs una Smart

a la teua iQboard.

- El mateix cas per a Sankoré, Xournal (treballe els meus

llibres de l'alumne amb format pdf directament a la pissarra.).

- ... i és més barata que una Smart.

 

Salut i força.

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Alfons et recomane Sankoré, millor que Notebook, ja saps que m'agrada la llibertat ;D i a més està en els repositoris de lliurex 

El model que n'hi ha ara de EPSON és el nou EB-475wi imagine que també estarà suportat per lliurex... algú el té?

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola:

He muntat un EB-470wi al CEIP Mestalla i funciona amb LliureX; imagine que funciona també amb el 475.

Salut i força.

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola Samuel.

Sí, d'acord. Vaig estar barallant-me amb Lliurex Marty i no va haver manera d'instal·lar-lo, em donava error. Vaig instal·lar de diverses maneres. No sé si hi ha cap incompatibilitat..., em va extranyar molt.

Deixa que l'instal·le a Debian per veure si funciona i després us comente.

Gràcies per recordar-me-ho.

Si funciona abandonaré Ardasia molt al meu pesar, ja que en guardar el primer PDF es torna molt i molt pesada.

Xournal funciona lleugera com el vent.

A veure si puc provar Sankoré...

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Hola,

Al meu centre comprem les cares pissarres SMARTBOARD des de fa uns 5 anys. Tres PDI per any. Totes connectades al projector de millor relació preu/qualitat que hi ha al mercat en eixe moment a disposició del proveïdor. Fa uns messos els NEC van guanyar als OPTOMA (aquests eren més barats). I el que és increïble és el que han baixat els preus les CPU. Per 300 euros (IVA inclòs) tens un equip amb 3GB RAM (crec que estan a uns 10-15 euros) 500 GB HD (no se per a que volem tanta capacitat per a equips d'aula) i no em pregunteu del processador, que ja m'he perdut... aMD PHENOM crec, però jo em vaig quedar en el AMD Athlon... Ja no se ni per a que serveix un processador...

Jo també vaig tindre una errada al instal·lar Sankoré en LliureX. De totes maneres ni em preocupe, no l'anava a utilitzar cap professor/a. Tots fan servir Notebook, que és el primer que va arribar.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Quina pissarra comprar...

by Deleted user -

Estimats companys:

Des d'un racó de la Serra de Mariola vull plantejar-vos un dubte:

Al centre em demanen una descripció de les necessitats dels tres aularis per acondicionar les aules amb PDI, ordinadors, ...

Necessitem entre 6 i 8 PDI amb un mínim de 6 projectors per a que totes les aules disposen d'una.

Tenim tot el centre en lliurex 11.09 (progressivament s'actualitzaran a 12.06) ) i alguns equips de l'aulari de Gaianes en ubuntu.

Podeu recomanar-me PDI i projectors?

Gràcies