Hardware

Re: Hardware

by Deleted user -
Number of replies: 0
Hola Samuel.

Per encendre l'ordinador automàticament cal configurar la BIOS.

Per apagar l'ordinador automàticament cal posar un script al cron.

Aquesta seria la forma correcta. Ubuntu portava un programeta que feia aquesta última tasca.

Descriuré algunes coses que tal que s'entenga.

Cada ordinador amb Ubuntu-Lliurex, en engegar, si no heu tocat res sincronitza l'hora a internet mitjançant un diamond NTPD.
https://help.ubuntu.com/6.10/ubuntu/serverguide/es/NTP.html
Així s'aconsegueix que tots els ordinadors tinguen l'hora correcta.

CRON, segons wikipedia, "és un servei de planificació de tasques".

Ací hi ha una bona explicació:
http://es.wikipedia.org/wiki/Cron_(Unix)
Per tal que s'apaguen tots els ordinadors a una hora cal fer:

1. Obri la terminal.

2. Edita el cron mitjançant la utilitat crontab, així:

$ sudo crontab -e

Ho fem amb la sessió de superusuari.

3. El més probable és que et pregunte quin tipus de d'editor de textos de cònsola vols fer servir. Jo faig servir vim (ho porten instal·lat la majoria de distros), però si no l'has utilitzat potser siga millor utilitzar Nano (té els comandaments a la part de baix de la pantalla).

Doncs elegix un, en cas contrari, si no et deixa elegir el més problable és que t'eixca Vim.

4. Jo li pose aquesta configuració al crontab:

SHELL=/bin/bash
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin
MAILTO=root
HOME=/

55 16 * * * /sbin/poweroff

5. Escriu al Vim (editor de text del crontab) açò i guardem d'aquesta manera:

- Polsem la tecla ESC per entrar en la línia de comandaments (et deixarà escriure a la part de baix de l'arxiu) i posem:

:wq

Explicació: els dos puntets indiquen que introduïm un comandament, la w que es guarde i la q que isca.

Ja està, el sistema s'apagarà a les 16:55 h de cada dia.

Per al cap de setmana soles cal llevar la llum de l'automàtic o de la regleta corresponent i els ordinadors romandran apagats.

El procediment no falla, a mi no em fallava cap a l'aula d'informàtica, bo, soles qual a algun ordinador se li eixia el cable de xarxa i no sincronitzava l'NTPD.

Salut