Hola Tàfol.
Compartix aquest sentiment.
No tinc ni idea de què es cou, però sembla que a més de canviar
els aires del govern es necessiten trobar camins per tirar
endavant les TIC's als centres educatius.
Sembla que ja hem passat diverses fases:
- Dotar d'infraestructura
- Formar els docents
- Posar-ho tot de l'inrevés introduint el software lliure a
l'escola
Tot això està molt bé, ara cal donar un altre pas. Ja tenim la
tecnologia a les escoles però sembla que ha nascut morta als
entorns educatius.
Si he de dir alguna cosa que és menester que es sàpiga és
que necessitem un lideratge actiu i comunitari. Les comunitats de
software lliure així ho mostren.
No s'heu preguntat què fa que avancen aquestes comunitats, amb la
pila d'entrebancs que hi ha que sortejar per tal de desenvolupar
software, instal·lar-lo milions de màquines i aconseguir que les
persones normals ho utilitzen.
Jo posaria el focus en comunitats com Mozilla, Debian, Ubuntu,
GitHub...
Quan passes a veure què fan tenen disponibles per a tu:
-
Informació concreta sobre orientacions i
accions d'èxit
-
Planets (comunitats de blogs) actius
-
Foros funcionant a tota canya
-
Wikis amb les quals es construeix coneixement
-
IRCs on es parla, es pregunta, es discuteix, i
fins i tot la gent es cabreja
-
Events educatius i participatius, oberts a
tothom (Mozilla)
-
Porfolis (github) on es mostren les coses
útils que fan i les vies de millorar-les
Quan cerques les metologies que empren per organitzar-se, et
quedes pensant... «on estava jo quan varen començar a treballar
així», em referisc a metodologies de treball com ara:
-
Scrum: desenvolupament àgil i adaptatiu
-
Kanban: gestió de tasques centrada en
prioritzar-les i acabar-les
-
Programació per parells
- Lògica de millora de software mitjançant codi
distribuït (Git), construcció i reconstrucció del
coneixement distribuït amb possibilitat de forkejar-lo.
N'hi ha més, però el que crida molt l'atenció és que el
coneixement està viu.
Amb tot això jo demanaria un lideratge expert
per desenvolupar certes accions que ens portaren a canviar a poc
a poc, però de manera continuada.
Opine que cal formar no tant en procediments
sinó el professorat necessita saber per què fer
les coses d'una determinada manera, ja aprendrem els procediments
pel camí.
El futur és de la gent valenta sembla que aquest
tret caracteritza els individus amb èxit i no tant els expedients
acadèmics. Cal sopesar però comprometre's finalment.
Un itinerari TIC liderat per gent amb experiència que no tinga
por al fracàs.
Dues idees finals:
- El coneixement està en construcció constant,
per què no contribuir a construir-lo amb les ferramentes actuals?
- Les competències NO es poden treballar sols
amb paper, necessiten interacció entre iguals i
interiorització individual, les TIC fomenten
totes dues coses.
### Offtopic ###
#
# Finalment assistiré, gràcies pel recolzament Francesc i per
recordar-me-ho Samuel.
# Tàfol quan surts per fer el viatge cap a ITACA has de pregar
que el camí sigui llarg, ple d'aventures, ple de
coneixenses...
#
# Van passant anys i van passant coses... seguim caminant
junts.
#
### Offtopic end ###
Salut