LliureX

Comptabilitzar documents impressos per usuaris lliurex

 
Picture of Daniel Turienzo Nieto
Re: Comptabilitzar documents impressos per usuaris lliurex
by Daniel Turienzo Nieto - Sunday, 2 March 2014, 8:26 PM
 

En quan acabem les classes, al final de juny, provarem el model de centre. Estarem pendents de la implantació que plantejeu en aquest fil.

Al fil de la reprografia en els centres educatius. Us conte les dos últimes visites de comercials de reprografia. Per si és del vostre interés. Sinó, a llegir una altra cosa.

Fa prou mesos va venir un comercial d'una empresa que vol entrar en el negoci de la reprografia. Ofereix el control de còpies centralitzat. Del que s'està parlant a aquest fil.

Se que entre els companys d'aquesta comunitat hi ha algun que tenen contracte amb aquesta empresa. Vaja per davant, que no hi ha cap crítica a cap centre educatiu que haja contractat amb aquesta empresa. Segur que han vist avantatges que jo no he pogut comprovar.

No m'agrada gens el que ens han oferit de manera verbal:

1.- El comercial ofereix un contracte de 5 anys!!! i sap que no podem signar contractes superiors a un any (pregunta de l'auditoria de fa un any)... comença la desconfiança d'allò tan bo que ofereixen. Després et diu que com a excepció es poden fer contractes anuals. Que jo sàpiga no tenim al centre cap contracte amb l'empresa actual. És a dir, si hi ha una deficiència en el servei pots buscar a un altre. No m'agraden els contractes anuals ni per al centre ni per a mi.

2.- Ofereix un cost per còpia molt baix. És evident que la trampa està en la resta de serveis que et colen en el contracte, i en la quota fixa que has de pagar per implementar el sistema de control de còpies per usuari. Les empreses de reprografia segur que ho tenen tot calculat.

3.- Entre els serveix que ofereix està la gestió d'un moodle per a utilitzar documents digitalitzats, bla, bla, bla, ... que els documents els descarreguen els alumnes i es facen les seues impressions a sa casa. No havia pensat jo en eixe ús d'una plataforma educativa. És com quan els comercials de l'enciclopèdia en línia planeta tiren per terra la Viquipedia per a vendre la seua enciclopèdia digital... estratègies comercials que no aporten res. 

4.- Més serveis: Manteniment d'ordinadors i del cablejat de xarxa del centre, assistència a distància per a instal·lar aplicacions, bla, bla, bla... tot serveis que normalment ja tenim coberts, supose que per a justificar la factura anual que no siguen els 0,5 cèntims per còpia (no recorde el preu exacte).

És a dir, enlloc de que una empresa local et canvie la font d'alimentació d'un equip que no està en garantia ja ho fem nosaltres entre còpia i còpia. No m'agrada gens. I quin problema té el cablejat del centre? Algú m'ho pot explicar?

Ara el comercial i jo ens comuniquem per correu electrònic, ell em demana cita i jo li demane un model de contracte... és clar que mai l'enviarà. Però no m'agrada perdre el temps amb venedors d'enciclopèdies. Que hi ha molta feina per fer.

-------

L'altra visita. Les fotocopiadores que tenim a les secretaries dels centres són d'una licitació de fa uns deu anys. Tots els centres en tenim una, crec que Kyocera. Si tenen una avaria important ja no les reparen. El comercial va fer la visita per a informar de la nova situació i ens va oferir comprar una màquina quan la que tenim deixe de funcionar i ells ens porten el manteniment. Conversa finalitzada. Li direm a l'actual que ens porte una màquina.

-----

Per últim, no se quin sistema dels que hi ha al mercat és el millor, però si una empresa vol oferir reprografia i t'acaba venen altres coses, em crea desconfiança i de comprar fotocopiadores ni parlem. Massa inversió. Amb el sistema actual, si algun dia no tenim diners al centre, parem les màquines i a dictar.

------

El negoci de l'educació és un caramel... L'hem de vendre molt car.

------

Algú es va llegir el contracte de la Fòrmula 1????