JClic

J-Clic Reports

 
Aquest sóc jo
J-Clic Reports
per Enric Sendra - Thursday, 20 February 2014, 14:26
 

Bona vesprada,

Estic utilitzant el J-ClicReports en classe, tot va de categoria, però m'agradaria saber on és la base de dades on està enregistrant-se tota aquesta informació, a fi de poder fer còpia de seguretat o analitzar les dades amb un full de calcul, o simplement copiar-la d'un servidor a un altre.

Sabeu cap cosa al respecte?

Utilitzem lliurex 13.

Gràcies

Enric Sendra

 

Pep Pons
Re: J-Clic Reports
per Pep Pons - Thursday, 20 February 2014, 17:26
 

A poc a poc Enric...Pensatiu

Per cert que en quins alumnes utilitzes JClic? Infantil? Primària?

Estaria bé que pugueres comparir la biblioteca de JClic, amb aquest foro Complicitat

 

Aquest sóc jo
Re: J-Clic Reports
per Enric Sendra - Thursday, 20 February 2014, 23:56
 

     Hola Pep, jo concretament utilitze el J-clic en Infantil, l'utilitze en 3, 4 i 5 anys, però no l'utilitze jo sols, l'utilitzem tot el cicle, i alguns mestres de primària.

     L'utilitze de la següent manera:

·Tinc 3 carpetes, anomenades: MESTRE, ALUMNE, Jclic-ratoli_2012, respectivament.

En cada carpeta tinc les activitats pertinents de la carpeta i la biblioteca on estan organitzades i distribuïdes per cursos eixes activitats. M'explique:

 

a) Carpeta Jclic-ratoli_2012: Te els arxius de Ratolí_2012 amb la biblioteca Ratolí_2012 (la recopilació d'Edutictac).

 

b) Carpeta MESTRE: Te només les activitats que utilitzem en infantil, inclou la Biblioteca anomenda 'MESTRE.jclic' en la que estan organitzades les activitats per nivells (sols aquelles que utilitzem, a fi de no tenir la pantalla plena d'icones d'activitats).

 

c) Carpeta ALUMNE: Te exactament les mateixes activitats que la carpeta MESTRE, però totes elles modificades en el seu acabament, es a dir, les he modificades totes amb el J-ClicAuthor, per a que l'alumne no passe a l'activitat següent sense haver completat amb èxit la que està realitzant, simplement li desactive el botonet d'avançar ( ->) i li active l'avanç automàtic al cap de 5 segons d'haver completat amb èxit l'activitat a fi de que el mateix alumne reba una retroalimentació positiva i tinga a la vista durant 5'' l'activitat ben realitzada. Pense que açò es important.

Aquesta carpeta inclou la Biblioteca anomenda 'ALUMNE.jclic', on estan organitzades les activitats amb la mateixa distribució que la biblioteca 'MESTRE.jclic'.

 

FUNCIONAMENT

a) A l'aula: Els usuaris dels alumnes tenen carregades les biblioteques:

-Jclic-ratoli_2012

-ALUMNE

Com es tracta d'un racó de joc, lliurement trien la que volen i ... a treballar jugant.

Ací no enregistre les activitats ni la seua consecució.

 

b) A l'aula d'informàtica: Els usuaris dels alumnes sols tenen carregada la biblioteca 'ALUMNE.jclic', d'aquesta forma al iniciar el J-clic se'ls carrega automàticament la biblioteca en que a mi m'interessa que treballen.

En canvi, jo, tinc carregades al meu usuari les 3 biblioteques i per a explicar l'activitat que anem a realitzar, trie la biblioteca 'MESTRE.jclic' de forma que al no estar modificada, em permet passar les activitats sense necessitat d'acabar de resoldre-les, i d'aquesta manera, poder-ne explicar alguna en concret que siga un poc més difícil o tinga alguna complicació/dificultat afegida.

 

La biblioteca Jclic-ratoli_2012, l'utilitze per anar provant i descobrint noves activitats.

 

Ara estic utilitzant J-clicReports, tot va de categoria, els xiquets s'autentifiquen en el seu grup classe i trien el seu nom d'un llistat on estan tots els alumnes de classe. Açò em permet dur un seguiment puntual i al llarg del temps de l'evolució dels alumnes, tant a nivell de grup com a nivell individual, al quedar-se enregistrat tot el que fan i com ho fan (intents de resolució d'activitats concretes, temps emprat per resoldre-les, percentatges, ...).

Però a mi m'agradaria saber eixa base de dades on està grava'n-se tot açò, on és, es a dir, com es diu eixe arxiu i en quina carpeta està, a fi de poder copiar-lo i experimentar amb ell (traure informes impresos, altres estudis estadístics que el J-clicReports no ens proporciona, etc...).

 

Be senyores i senyors, espere no haver-vos avorrit amb aquesta parrafà, i si a algú li serveix, doncs, m'alegre i si algú pot suggerir-me alguna cosa, dons ho agrairé moltíssim.

 

Per cert, les biblioteques les tenim col·locades en el servidor de centre, i com que som un centre intel·ligent, estigues en el lloc que estigues del centre (aula P3, P4, primer, ..., sala Audiovisuals, aula informàtica,...), les pots fer servir, i qualsevol modificació sols la fas sobre 1 ordinador (el servidor). Jo aquestes carpetes les tinc sincronitzades amb el meu pen drive i així si modifique cap cosa en casa, al arribar a l'escola ho canvie automàticament.

 

Gràcies

 

PD. Ara deixaré pujant a MEGA, les 2 capetes amb les seues biblioteques (alumne, mestre) i demà us facilitaré l'enllaç per si a algú li fa paper.

 

Alfons
Re: J-Clic Reports
per Alfons Rovira - Friday, 21 February 2014, 08:51
 

Enric moltes gràcies per l'esforç de contar-nos la teua experiència. M'ha agradat molt llegir el comentari que has fet.

El tema de JClicReport el varem tractar fa temps a aquest fil:

http://edutictac.es/moodle/mod/forum/discuss.php?d=861

Però, el que passa... actualitzacions, formateig d'ordinadors i poc temps fa que tornem a recomençar cada cert temps.

Sens dubte és una eina extraordinària, sobretot a infantil i a primària, perquè tot i que es basa en la caixa negra d'Skinner (conductisme pur i dur), el conductisme funciona i certes destreses s'han d'entrenar així, com ara la tabla de multiplicar.

Pots començar per revisant aquest fil, i de segur que la gent de la comunitat ajudarà a arribar a bon port.

Salut

---------------------------------
The Unix Philosophy in One Lesson
Keep It Simple, Stupid!
K I S S
Eric Raymond
#lliurexhackers
Aquest sóc jo
Re: J-Clic Reports
per Enric Sendra - Saturday, 22 February 2014, 00:46
 

Gràcies Alfons,

recordava que aquest tema el vam tractar ja feia un parell d'anys aprox. però no sabia com arribar a ell (no ho trobava per cap lloc) i es per això que havia tornat a plantejar el problema (ja no recordava com ho vam solucionar en aquell cas).

Ara estic revisant-ho, i vos recorde que les cervecetes ja estan fresquetes. Si s'acosteu per Pego ja ho sabeu.

Gràcies. Vaig a vore si ho puc aclarir.

Enric