Un fòrum obert per xerrar sobre qualsevol cosa que es vulga, per favor abans de participar sol·licita donar-te d'alta en el nostre grup de Telegram, així evitem l'spam.

Estat d'alarma i oferiment d'espai al Moodle d'EduTicTac

per Samuel Soriano -

Bon dia, davant l'actual estat d'alarma la Comunitat EduTicTac ofereix aquest espai a tots els grups relacionats amb l'educació que necessiten un lloc web on organitzar-se. Per activar-ho sols tens que contestar aquest missatge, enviar un privat o contactar amb la Comunitat en el grup de Telegram.

Aquesta és una instal·lació de Moodle actualitzada a l'última versió 3.8 a la qual no donem ús i volem que qui tinga necessitat la puga aprofitar en aquest moment tant particular.

Salutacions.

Moodle actualitzat a la versió 3.4

per Samuel Soriano -

Com cada any per aquestes dades actualitze aquest espai. Malgrat que la majoria de l'activitat d'EduTicTac la desenvolupem actualment en el grup de Telegram, en aquest espai n'hi ha part important de la nostra història i m'grada mantindre'l ;)

Si algú pot entrar en el fòrum i confirmar que tot funciona correctament... perfecte!!

Bones festes!! I feliç 2018 que tot siga propici.

TOKAPP SCHOOL, CLASSDOJO, GSUITS, LOPD i més…

per Samuel Soriano -
Bon dia, com ja hem comentat en el grup de telegram el tema de les aplicacions que fem servir a l’aula i la seua adequació a LOPD és molt interessant i pense que debatre-ho en aquest espai és el millor, per tal que les idees de cadascú queden molt més ordenades i accessibles.

Un document prou important que posa llum a la qüestió legal és el pdf que adjunte i que va arribar al grup a principis de setembre. En ell queda molt clar que les dades personals dels alumnes pertanyen a l’administració i que els equips directius dels centres no poden donar eixes dades a cap empresa sense permís explícit.


L’única opció per tal de no incomplir LOPD és que els pares signen una autorització a títol individual amb l’empresa que gestione les dades, llavors l’empresa seria responsable davant LOPD directament i no s’incompliria la normativa de la Generalitat en matèria de seguretat.


En el debat obert al telegram un company va compartir un tuit de Jordi Adell molt interessant. El tuit enllaça a una pàgina amb un estudi sobre ClassDojo al qual no tinc accés però que només l’abstrac em dóna peu a fer una reflexió que considere molt important. Us copie traducció:


Les escoles estan cada vegada més involucrades en diverses formes de recollida de dades dels estudiants. Aquest article proporciona una enquesta sociotècnica d'un conjunt de dades utilitzades en l'educació. ClassDojo és una plataforma comercial per al seguiment de dades de comportament dels estudiants a les aules i una xarxa de comunicació per als professors, estudiants i pares. La hibridació de les plataformes amb fins de lucre amb una institució pública clau de la societat planteja qüestions importants. ClassDojo està dissenyat per influir en com els líders escolars i mestres prenen decisions, com les escoles es connecten amb els pares, els mestres i com actuar per canviar el comportament dels estudiants. Conceptualitzat com una 'plataforma pública' ClassDojo està remodelant discursos, pràctiques i subjectivitats a les escoles. En particular, ClassDojo proporciona evidència de com el model de negoci i l'economia política que regeix els mitjans socials - s'insereix en l'educació pública - 'plataforma capitalisme'. És el prototip de l'educació en una 'societat plataforma' emergent, i de com les subjectivitats d'estudiants i professors s'estan remodelant per les presumpcions i visions del món codificats en plataformes digitals.


Brutal, cap ferramenta és innòcua. El sector educatiu és un sector molt golós on moltes empreses han posat l’ull. Res és gratuït, però la intenció no és només fer diners. Hi ha una cosmovisió educativa darrere de cada ferramenta sotmesa al control d’empreses. Eixe és un control que no podem delegar, tenim la responsabilitat de prendre consciència del que estem fem i com ho fem. Personalment crec que és molt preocupant com algunes empreses estiguen introduint-se als nostres centres sense cap reflexió profunda de les implicacions que tenen. Amb l’agreujant de què estem utilitzant diners públics per a formar als nostres companys en aquestes eines.


Per a mi la solució és que l’administració ens dotara del que necessitem, que tampoc és tant… i que ho fera amb programari lliure propi o d’altres és a dir, seguir un model de

.


Guanyaríem tots, som a temps ;)

#EDUDINA2017

per francesc juan -

Estimats i estimades amigues i amics,

Popose un #edudina a València per al dissabte 21 d'octubre.

El dinar, en principi, el fariem al restaurant Herbamare que està al Bulevar Sud de València (prop de l'entrada per Ausias March o pista de Silla.

Desprès, si tenim ganes, tindriem  el CEIP Tomàs Villarroya a la nostra disposició per poder projectar, xarrar etc..

Vos pose ací l'enllaç del document per apuntarnos. Si trobeu algún problema ho comuniqueu perquè sóc molt torpe per a estes coses de documents compartits.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Bugmb6I5BjI5jAvIn9cofh3Iyfvz4fhUHMdeW18f68k/edit?usp=sharing

Salut!

Jornades d’Innovació educativa i programari lliure. Elx maig del 2017.

per Samuel Soriano -

Jornades d’Innovació educativa i programari lliure


jornadasSL

botonVLC

Els dies 23, 24 i 25 de maig la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport (CEFIRE) d’Elx i la Coordinació TIC Provincial d’Alacant organitzen les Jornades d’Innovació educativa i programari lliure.

L’esdeveniment té l’objectiu d’afavorir l’intercanvi de coneixements i de difondre programari lliure a la comunitat educativa, siguen sistemes operatius o aplicacions creades per facilitar la tasca docent. Les jornades es desenvoluparan entre les 17 i les 20:30 hores a la Sala Plató, ubicada a l’edifici Quòrum V (Innova) del campus d’Elx.

L’entrada és lliure per a tot el públic. El professorat de primària i secundària que necessite certificació d’assistència ha d’inscriure’s a través de la pàgina oficial del CEFIRE d’Elx abans del 16 de maig de 2017; la data fi de confirmació és el 21 de maig. Totes les ponències seran gravades i posteriorment compartides a Youtube.

Clic aquí per inscriure’t

botonCAS
La Universidad Miguel Hernández acoge las Jornadas de Innovación educativa y programario libre

Los días 23, 24 y 25 de mayo la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport (CEFIRE) d’Elx i la Coordinació TIC Provincial d’Alacant organitzan las Jornadas de Innovación educativa y programario libre.

El objetivo del evento es favorecer el intercambio de conocimientos y difundir el programario libre en la comunidad educativa, ya sean sistemas operativos o aplicaciones creadas con el fin de facilitar la tarea docente. Las jornadas se desarrollarán entre las 17 y 20:30 hora en la Sala Plató, ubicada en el edificio Quorum V (Innova) del campus de Elche. 

La entrada es libre para todo el público. El profesorado de primaria y secundaria que necesite certificación de asistencia debe inscribirse a través de la página oficial del CEFIRE de Elche antes del 16 de mayo de 2017; la fecha límite de confirmación es el 21 de mayo. Todas las ponencias se grabarán en vídeo y serán posteriormente compartidas en Youtube.

Clic aquí para inscribirte

El programa previst per als tres dies és el següent / El programa previsto para los tres días es el siguiente:

Dimarts 23 de maig / Martes 23 de mayo
17:00 a 17:30 – Recollida de credencials / Recogida de credenciales
17:30 a 17:45 – Inauguració de les Jornades / Inauguración de las Jornadas
17:45 a 19:00 – LliureX: David Montalvá / LliureX: David Montalvá 
19:00 a 19:15 – Pausa café / Pausa café
19:15 a 20:30 – Apertium: Gema Ramírez / Apertium: Gema Ramírez

Dimecres 24 de maig / Miércoles 24 de mayo
17:00 a 17:30 – Recollida de credencials / Recogida de credenciales
17:30 a 18:15 – #7vecesmas, la dona en STEM: David Úbeda González / #7vecesmas, la mujer en STEM: David Úbeda González
18:15 a 19:00 – Geogebra, experiències a l’aula: Juan Diego Sánchez Torres / Geogebra, experiències a l’aula: Juan Diego Sánchez Torres
19:00 a 19:30 – Pausa café / Pausa café
19:30 a 20:30 – Scratch i robots, experiències a l’aula: Paqui Sanchis Boronat i Juan Carlos Galiana / Scratch y robots, experiencias en el aula: Paqui Sanchis Boronat y Juan Carlos Galiana

Dijous 25 de maig / Jueves 25 de mayo
17:00 a 17:30 – Recollida de credencials  / Recogida de credenciales
17:30 a 18:15 – Programari lliure en l’educació: Samuel Soriano / Programario libre en la educación: Samuel Soriano
18:15 a 19:00 – Imatge i so a l’educació del segle XXI: Daniel Turienzo / Imagen y sonido en la educación del siglo XXI: Daniel Turienzo
19:00 a 19:30 – Pausa café/ Pausa café
19:30 a 20:30 – Impressió 3D, experiències a l’aula: Antonio Álvarez i Francisco Giménez / Impresión 3D, experiencias en el aula: Antonio Álvarez y Francisco Giménez

 

On està la Sala Plató? / ¿Dónde está la Sala Plató?

PLANO-SALAPLATO

 

Descarrega’t el tríptic oficial / Descárgate el tríptico oficial 

tríticova-pàgina001


ujilliurex 2017

per Julio Pacheco -

Hola,

Algunos de vosotros ya conocéis la jornada que se suele realizar en la UJI de Castellón anualmente sobre Innovación Educativa utilizando LliureX: ujilliurex

En años anteriores (podéis clicar en el enlace) la jornada ha consistido en una serie de ponencias donde el equipo Lliurex o allegados nos comentaban las novedades de la última versión o creábamos debates sobre herramientas que estaban o que deberían de estar en todo aquello que nos proporciona la conselleria.

Este año la jornada será seguramente el 10 de mayo de 2017 (enlace en obras todavía Complicitat

Habitualmente nos hemos preguntado, si el formato y la oferta es la adecuada o no.

Ahora tenemos una oportunidad de realizar peticiones / sugerencia/ y ofrecimientos sobre qué es lo que podemos necesitar (u ofertar) en una jornada de ese tipo.

Para poder tener ese feedback tan necesario tanto de propuestas que podéis hacer (ponencias / talleres / shows) en dicha jornada, como de cosas que os interesaría que hubiera, y que quizá no hemos considerado, os invito a que me escribáis al correo pacheco@uji.es.
Cualquier propuesta o sugerencia será bienvenida.



Atentamente,



Julio Pacheco

Profesor de informática del IES Álvaro Falomir (Almazora)

Coordinador del Proyecto Lliurex en la UJI



Pot ser chromebook un dispositiu útil en les aules?

per Emili Hernández -

Pot ser chromebook un dispositiu útil en les aules?


Obric aquest fil per a discutir sobre la utilitat dels chromebook en les aules.


Avantatges:


  • Dispostiu de relatiu baix cost. Uns 250€
  • Baix consum d'energia unes 16 hores d'autonomia
  • Si utilitzes Google for Education (Ara G+) tens molt de camí fet.
  • Els dispositius podem usar-se per varios usuaris, sols cal canviar d'usuari
  • Pots utilitzar programari lliure GalliumOS


Inconvenients:


  • Necessites bona connexió a internet per utilitzar les aplicacions en el núvol
  • No pots instal·lar aplicacions d'escriptori, tot són aplicacions en el núvol.


Més informació.

http://www.totemguard.com/aulatotem/2015/09/chromebooks-educacion-ventajas-portatiles-tabletas/

https://lacovadeldrac.sasogu.es/experiencies-amb-un-chromebook-i-galliumos/

http://www.ungeekencolombia.com/ejecuta-chrome-os-desde-una-usb/

Telegram grup edutictac

Carpetas remotas en Lliurex.

per Unok Malok -

Hola.

Tengo una duda con respecto a una cuestión técnica en Lliurex. A ver si me la podéis resolver por aquí.

Los usuarios LDAP tienen en su home algunas carpetas remotas (Documentos, Escritorio...). ¿Qué hay detrás: SAMBA, NFS...?

Necesitamos crear carpetas remotas en una red con un servidor y una serie de clientes en Linux. Por lo que hemos averiguado NFS es un servicio para compartir ficheros y carpetas que no es exactamente lo que necesitamos. Lo que necesitamos es tener en los clientes carpetas remotas. ¿Qué tecnología se emplea para ello?

Un saludo y gracias por adelantado.

Telegram!!

per Samuel Soriano -

Bon dia companys, després l'última reunió a la Trobatic hem vist la necessitat de tindre a l'abast un eïna per comunicar-nos àgilment, hem triat Telegram per ser lliure, gratuita i segura, a més de moltes avantatges front altres ferramentes més populars.

Vos conviden a unir-vos al grup, és molt fàcil seguint aquest enllaç.

Abraç gran!!