De vegades és convenient que siga el propi alumnat qui s’autoavalue una activitat que ha entregat. Això comporta l’ús d’eines diverses: full de càlcul, búsqueda d’informació en Internet, gestió d’aplicacions d’imatge…
Les avantatges de l’autoevaluació en l’alumnat d’educació secundària obligatòria són diverses:
- Facilita l’aprenentatge significatiu, ja que connecta el que s’ha après amb els objectius personals.
- Afavoreix la reflexió sobre el propi aprenentatge i ajuda a identificar punts forts i febles.
- Fomenta l’autonomia i la responsabilitat en el procés d’aprendre.
- Millora la motivació, perquè l’alumne participa activament en la seua avaluació.
- Desenvolupa el pensament crític i la capacitat d’autoanàlisi.
En resum, ajuda l’alumnat a ser més conscient i protagonista del seu propi procés educatiu.
Encara que aquest objectiu es pot aconseguir amb l’activitat Taller, personalment la considere més adequada per fer coavaluació. Per tant, utilitzaré una Tasca normal i corrent, que habitualment s’utilitza en AULES, basat en Moodle.

- Entrem en la tasca en concret i seleccionem el menú Permisos. Sol estar al menú superior, on s’accedeix a la configuració i les entregues.
- Buscarem
mod/assign:grade(Qualificar tasca). - Afegirem el rol Estudiant (això els permetrà obrir la tasca i assignar-se una nota)
- AULES, basat en Moodle, restringeix que soles podran veure la seua propia tasca, per tant, no cal patir per la privadesa
- Una vegada feta l’autoavaluació, es pot llevar el permís assignat i inclús el professor pot revisar la qualificació final, si així ho considera.
