Autoavaluació de l’alumnat en tasques

De vegades és convenient que siga el propi alumnat qui s’autoavalue una activitat que ha entregat. Això comporta l’ús d’eines diverses: full de càlcul, búsqueda d’informació en Internet, gestió d’aplicacions d’imatge…

Les avantatges de l’autoevaluació en l’alumnat d’educació secundària obligatòria són diverses:

  • Facilita l’aprenentatge significatiu, ja que connecta el que s’ha après amb els objectius personals.
  • Afavoreix la reflexió sobre el propi aprenentatge i ajuda a identificar punts forts i febles.
  • Fomenta l’autonomia i la responsabilitat en el procés d’aprendre.
  • Millora la motivació, perquè l’alumne participa activament en la seua avaluació.
  • Desenvolupa el pensament crític i la capacitat d’autoanàlisi.

En resum, ajuda l’alumnat a ser més conscient i protagonista del seu propi procés educatiu.

Encara que aquest objectiu es pot aconseguir amb l’activitat Taller, personalment la considere més adequada per fer coavaluació. Per tant, utilitzaré una Tasca normal i corrent, que habitualment s’utilitza en AULES, basat en Moodle.

  1. Entrem en la tasca en concret i seleccionem el menú Permisos. Sol estar al menú superior, on s’accedeix a la configuració i les entregues.
  2. Buscarem mod/assign:grade (Qualificar tasca).
  3. Afegirem el rol Estudiant (això els permetrà obrir la tasca i assignar-se una nota)
  4. AULES, basat en Moodle, restringeix que soles podran veure la seua propia tasca, per tant, no cal patir per la privadesa
  5. Una vegada feta l’autoavaluació, es pot llevar el permís assignat i inclús el professor pot revisar la qualificació final, si així ho considera.

Feu un comentari

"edutictac.es

Accedir